Juhász Péter: A Magyar Reklámszövetség állásfoglalása példaértékű a többi szakmai grémium számára is

Juhász Péter, az Együtt elnöke bátor döntésnek tartja, hogy a Magyar Reklámszövetség állásfoglalásában kimondta, a Fidesz-kormány Soros Györgyöt ábrázoló hirdetései alapvető társadalmi normákat sértenek és társadalmi célú hirdetésként való közzététele megtévesztő. Az ügyben Juhász Péter is beadvánnyal fordult a Magyar Reklámszövetséghez.

Juhász Péter pártelnök szerint rendkívül fontos, hogy nemcsak politikai szervezetek, hanem szakmai szervezetek is véleményt formáltak, illetve elítélték a kormány uszító, Soros György-ellenes plakátjait. Az Együtt elnöke szerint a Magyar Reklámszövetség bátor kiállása példaértékű a többi szakmai grémium számára is.

Mint ismert, Juhász Péter beadvánnyal fordult a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz, az Önszabályozó Reklám Testülethez, valamint a Magyar Reklámszövetséghez, hogy állásfoglalásban ítéljék el kirekesztő, gyűlöletkeltő,  az 1930-as évek propagandáját idéző reklámokat. A  Magyar Reklámszövetség mai állásfoglalásában azt írja, hogy a kormányplakátok általános és alapvető társadalmi normákat sértenek, továbbá társadalmi célú hirdetésként való közzététele megtévesztő. Valamint felszólította valamennyi politikai pártot arra, hogy tartózkodjanak az alapvető társadalmi normákat sértő kampányoktól.

Az Együtt üdvözli a Magyar Reklámszövetség állásfoglalását. Örvendetes, hogy az MRSZ is megerősítette, hogy a kormány által kihelyezett gyűlöletkeltő plakátok sérthetik a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat, valamint a közízlést.

Az Együtt a következő napokban folytatja országszerte meghirdetett nyilvános plakáttépő akcióját.

Budapest, 2017. július 12.